• WordPress

5 SAVETA ZA FREELANCE DEVELOPERE KOJI ŽELE DA PRIVUKU KVALITETNE KLIJENTE

by Redakcija / 06.05.2020 -> 12:07:25 / 186 views

Freelancing postaje sve popularniji put razvoja karijere za programere. Raditi kao freelancer ima brojne prednosti, poput toga da ste sami svoj šef i što sami pravite svoj vlastiti raspored. Međutim, ovakav način rada ide i sa svojim dobrim delom izazova. Jedna od najvećih prepreka je pronalaženje novih klijenata.

 

Dobra vest je da postoji puno kvalitetnih klijenata koji su spremni da plate za freelance usluge developera. U stvari, mnoga preduzeća danas više vole freelancere nego agencije. Ključno je znati gde pronaći prave šanse i kako se na odgovarajući način plasirati na tržištu kako biste privukli njihovu pažnju.

 

U ovom članku ćemo razmotriti neke od uobičajenih grešaka koje novi freelance programeri čine kada je u pitanju pronalaženje klijenata. Zatim ćemo vas provesti kroz pet saveta pomoću kojih ćete olakšati taj postupak.

Krenimo!

 

Uobičajene greške koje programeri prave prilikom pokušaja pronalaska freelance klijenata

 

Mnogi novi freelanceri se bore sa pronalaženjem klijenata. Kako je reč o samostalnom poduhvatu, nemate utvrđeni kredibilitet, resurse ili podršku koju biste imali kod agencije. Zbog toga će vam trebati mnogo više da dokažete svoju vrednost potencijalnim klijentima.

 

Međutim, postoji i nekoliko uobičajenih grešaka koje programeri čine a koje mogu iskomplikovati proces sticanja novih klijenata. Prvo je pitanje preširoko zabacivanje mreže. Ako ste novi u freelancingu, verovatno ćete se rado prijaviti na bilo koji posao na koji naiđete. Pretpostavljate da će, ako svoje usluge održavate širokim i sveobuhvatnim, privući više klijenata, ali je istina često sasvim suprotna.

 

Ta glad za radom takođe vas može podstaći da postavite cene niže od vaše stvarne vrednosti. Iako radite jeftino ili čak besplatno, možete da napravite svoj portfolio, a ako premalo naplaćujete, to neće nužno podstaći klijente da vas angažuju. U nekim slučajevima to može imati i suprotan efekat. Potencijalni klijenti mogli bi vašu nisku cenu shvatiti kao odraz lošeg kvaliteta.

 

Još jedna uobičajena greška je isključivo traženje posla na popularnim crowdsourcing platformama i “oglasnim tablama”. Iako postoje sajtovi koje možete koristiti da biste pronašli visoko plaćeni posao i kvalitetne mogućnosti, drugi mogu biti gubljenje vremena. Na primer, sajtovi za licitiranje obično imaju visoku konkurenciju i male isplate. To može dovesti do frustracije i lošeg ishoda vaših napora.

 

5 saveta za samostalne programere koji žele da pronađu kvalitetne klijente

 

Dobra vest je da, ako možete da izbegnete greške poput prethodno pomenutih, pronalaženje klijenata za freelance developera ne mora biti tako teško. Pogledajmo pet saveta koji ovaj posao mogu olakšati.

 

1. Stvorite snažan online brend koji demonstrira kredibilitet

Kao veb developer, dobro ste upoznati sa utiskom koji kvalitetan sajt može da ostavi. Stvaranje jakog online brenda pomaže vam da uspostavite kredibilitet kao freelancer i čini vas profesionalnijim. Pored toga, sajt vam omogućava da kontrolišete svoj imidž na više načina nego što bi to mogao prost rezime:

Ako želite da privučete i obezbedite kvalitetne klijente, značaj pravilnog self marketinga ne može se preuveličati. Postoji nekoliko ključnih elemenata sa uspešnim samostalnim razvojnim programerima, kao što su:

  • Testimonials and Rewiews. Jedna je stvar opevati pohvale o samom sebi. Međutim, potencijalnim klijentima može biti smislenije da od drugih čuju o vašem dosadašnjem radu.
  • Portfolio. Umesto da vlasnicima preduzeća kažete kako možete da pomognete, zašto to ne biste i pokazali? Ako vam je portfolio tanak, razmislite o besplatnim ili sporednim projektima koji će vam pomoći da ga popunite.
  • Blog. Blog je efikasan način demonstracije autoriteta i stručnosti. Pored toga, može da pojača SEO vašeg sajta, što olakšava potencijalnim klijentima da vas pronađu.
  • „Hire me“ stranica. Ova stranica vam može pomoći da generiše lidove i primi upite od ljudi koji posete vaš blog ili portfolio.

Pre nego što vas zaposle, potencijalni klijenti će vas verovatno tražiti na internetu. Ako je jedan od prvih rezultata pretrage vaš sajt, to vas može da vas prikazati kao kandidata sa reputacijom.

 

2. Izaberite oblast specijalnosti

 

Kada je reč o freelancingu, postoje generalisti i postoje specijalisti. Jedna od najčešćih grešaka je pokušaj da budeš džoker koji menja svaku kartu i majstor ničega. Specijalizacija u niši ili usluzi može biti veoma delotvorna. Ako klijenti znaju da posedujete skup specifičnih veština, mogu vas percipirati kao više vredne.

 

Fokusiranje na područja za koja ste strastveni takođe može pomoći u privlačenju kvalitetnih klijenata, jer prenosi jedinstven interes i fokus. Ovo je privlačno za preduzeća koja žele da angažuju programera za određeni zadatak. S druge strane, ako klijent vidi da nudite širok spektar usluga, može pretpostaviti da imate malo iskustva u svakoj oblasti, ali da niste stručnjak ni za jednu od njih.

 

Da biste uspešno stekli nove klijente, važno je da se pozicionirate i kao stručni i kao sposobni. Na primer, da li postoje određeni programski jezici sa kojima ste posebno dobro upoznati? Takođe je lakše izdvojiti se u određenoj niši nego što bi bilo pod širokim okriljem celog veb dizajna i developmenta. To vam daje precizniji deo tržišta na koji treba ciljati.

 

Kada birate nišu, možda bi trebalo razmotriti upotrebu sajta poput NicheHacks:

Ovaj sajt nudi mnoštvo blogova, vodiča i resursa posvećenih pomaganju profesionalcima u odabiru profitabilne niše. Pored onoga u čemu ste dobri, važno je razmotriti i područja koja vas najviše zanimaju i za koja ste strastveni. Na taj način je lakše ostati posvećen svom freelance poslu i negovati svoju veštinu koja je stečena tokom vremena.

 

3. Usredsredite se na nekoliko kvalitetnih veb sajtova za pronalaženje freelance projekata

 

Ako ste novi freelance developer, pokušaj da se fokusirate na previše radnih mesta i sajtova može biti gubljenje vremena. Kao što smo ranije pomenuli, neke platforme su veoma konkurentne, ali ne plaćaju mnogo.

 

Pametnija strategija je fokusirati se na nekoliko kvalitetnih platformi. Šta „kvalitet“ znači zavisi od vaše specijalnosti. Ipak, solidan početak je fokusiranje na sajtove koje nude WordPress rad i privlačenje klijenata koji dobro plaćaju.

 

Mnogo je opcija koje možete izabrati, zavisno od vrste posla koji tražite. Na primer, Arc pruža mogućnosti za programere i za stalne i za freelance pozicije. Još jedan sajt koji možete razmotriti za pronalaženje slobodnih klijenata je Toptal:

Toptal je tržište za iskusne developere, inženjere, programere i kodere. Imajte na umu da postoje određeni zahtevi koje treba ispuniti da biste se pridružili ovoj platformi.

 

4. Ponudite usluge koje vas izdvajaju od konkurencije

Da biste prošli kroz gužvu i privukli kvalitetne klijente, ključno je da se razlikujete od konkurencije. Jedan od načina da to postignete je izbor specijalne niše i promovisanje vaših jedinstvenih prodajnih tačaka. Drugi način je pružanje usluga koje većina drugih freelance programera nema.

 

Mnogi freelanceri se zadovolje jednokratnim projektima. Svojoj samostalnoj delatnosti ne pristupaju sa razmišljanjem o izgradnji dugoročnih odnosa ili stalnom radu. Međutim, postoji mnogo mogućnosti za pružanje smislenih usluga koje mogu dovesti do konstantnih prihoda. Na primer, možete da uključite izveštaje i analitiku kao uslugu ili pokušate da ponudite planove usluga održavanja.

 

Da biste odlučili koje usluge vredi razmotriti, razmislite o zadacima koje je lako automatizovati. Na primer, naši alati olakšavaju generisanje i prilagođavanje izveštaja za klijente:

Nakon što ste se ulogovali na besplatni ManageVP nalog, možete da izaberete iz širokog spektra dodataka koji pomažu u unapređenju vašeg poslovanja. Usluge poput izveštaja i analitike češće nude razvojne agencije. Međutim, neka preduzeća radije rade sa freelancerima, pa vam uvrštavanje ovih usluga može pomoći da se izdvojite.

 

5. Razmislite o doprinosu open-source projektima

Kao freelance developer, doprinos open-source projektima nudi priliku za uspostavljanje značaknih kontakata. Sarađivaćete sa drugim programerima i WordPress profesionalcima, što vam može pomoći da poboljšate svoj brend i reputaciju.

 

Open-source projekti su takođe efikasna strategija za obogaćivanje vašeg portfolija. Postoji pregršt mesta za nalaženje open-source, a jedno od najpopularnijih je GitHub. Kada tražite open-source projekte, razmislite o tome da tražite one koji su relativno novi. Obično su manje komplikovani od starijih, zrelijih projekata.

 

Druga slična opcija je kreiranje tutorijala za developere na mestima kao što su SitePoint:

Ovaj sajt omogućava developerima da postavljaju članke, knjige i drugi sadržaj u dugoj formi. To može biti efikasan način za izgradnju vaše reputacije i kredibiliteta, kao i za dodavanje impresivnog priznanja vašem portfoliju.

 

Zaključak

Freelancing može biti zadovoljavajući i unosan put karijere za developere. Međutim, ako želite da vaše samostalno poslovanje bude uspešno, moraćete da imate strategiju za privlačenje novih klijenata.

 

Kao što smo razmotrili, postoji pet ključnih načina za pronalaženje kvalitetnih klijenata za freelance developere:

 

  1. Napravite snažan internet brend koji demonstrira kredibilitet.
  2. Izaberite oblast specijalnosti.
  3. Fokusirajte se na nekoliko kvalitetnih sajtova za pronalaženje freelance projekata.
  4. Ponudite usluge koje vas izdvajaju od konkurencije.
  5. Razmislite o doprinosu open-source projektima.

Imate li pitanja o pronalaženju klijenata kao freelancera? Javite nam se u odeljku za komentare ispod!

 

Image credit: Pexels.

Autor: Will Morris

Redakcija

Ostavite vaš komentar

Back to top