• Gaming & E-Sports

eSport prati pola milijarde ljudi!

by Marko Sinadinović / 13.05.2020 -> 10:36:21 / 131 views

Mnogi osporavaju eSport, ali sportiste ove gejming discipline baš briga - pare su im zagarantovane, a samo ove godine gledaće ih 500 miliona ljudi.


Prema najnovijem istraživanju eSport je jedna od najbrže rastućih industrija na svetu, koja svake godine stiče ogroman auditorijum, merljiv desetinama miliona gledalaca za sve veće prenose. Izolacija i karantin doveli su do “eksplozije“ gejming industrije, koja je samo u martu obrnula 10 milijardi dolara, a ogroman rast se predviđa i za eSport. Tako će prema istraživanju kompanije GoldenCasinoNews, broj gledalaca tokom 2020. godine eSport prenosa dostići 495 miliona, gotovo pola milijarde! To će biti povećanje najmanje za trećinu gledalaca u odnosu na 2017. godinu, dodaje ova kompanija.

Tokom 2019. godine 443 miliona gledalaca pratilo je eSport prenose. Otprilike polovina je to činila redovno, a druga polovina povremenu, u skladu s interesovanjima za igre, koje su se igrale.

Kompanija Newzoo čak predviđa da će do 2023. godine eSport okupiti preko 646 miliona gledalaca, što je fascinantan podatak i kosi se sa stavovima mnogih ljudi, koji osporavaju eSport i smatraju ga nečim prolaznim i nečim, što se ne može podvesti pod sport.

Zanimljivo je spomenuti i to da su tri najpopularnija izdavača igara kroz eSport striming napravili gotovo četiri milijarde sati striminga tokom 2019. godine! Najviše gledalaca dolazi iz Azije, čak 57 procenata, sledi Evropa sa 19 procenata i SAD sa 12.

Riot games je najpopularniji izdavač po broju odgledanih sati, zahvaljujući igri League of Legends, koja je najpopularnija. U ovu igru “uloženo” je preko 1,5 milijardi sati striminga, verovali ili ne samo tokom prošle godine! Epic Games i popularni Fortnite uzeli su preko 1,4 milijardi sati striming vremena gledaocima, a Blizzard Entertainment sa nešto više od milijardu sati je na trećem mestu u 2019. Valve i Counter Strike: Global Offensive su na četvrtom mestu.

Marko Sinadinović

Stručnjak za digitalni marketing, gejmer, pijanista i kolekcionar stripova.

Ostavite vaš komentar

Back to top