• WordPress

5 načina za komunikaciju s klijentima dok radite od kuće

by Redakcija / 25.06.2020 -> 11:30:35 / 270 views

Rad od kuće za neke je san snova, a za druge izazov. Budući da su nedavni svetski događaji primorali mnoge da se brzo prilagode radu na daljinu, važno je pronaći načine efikasne komunikacije sa svojim klijentima.

Srećom, postoji puno alata koji možete koristiti da biste bili u kontaktu sa klijentima i mnoge od njih je lako podesiti. Bez obzira da li više volite Slack, Google Meet ili Zoom, ostati u kontaktu dok radite od kuće ne mora biti teško.

U ovom ćemo članku govoriti o tome zašto se daljinska komunikacija sa klijentima razlikuje od one na koju ste možda navikli, zatim ćemo vam predstaviti pet alata pomoću kojih možete biti u kontaktu.

Krenimo!

 

Prilagođavanje radu na daljinu i zašto je komunikacija sa klijentom važna

 

Komunikacija je od vitalnog značaja za bilo koji profesionalni odnos. Ako radite na nekom projektu za klijenta, pametno je tražiti povratne informacije tokom celog procesa. Mora postojati neki nivo prilagođavanja, tako da obe strane imaju iste poglede kada su u pitanju očekivanja, datumi isporuke, troškovi i više.

Nažalost, zbog pandemije COVID-19, klijenti sa kojima se inače lično srećete mogu ostati kod kuće. Ako ste ranije radili u kancelariji, verovatno se prilagođavate obavljanju svojih dužnosti na daljinu. Te odgovornosti i dalje uključuju komunikaciju s klijentima, samo što sada ne možete imati sastanke licem u lice.

Međutim, mnoge agencije su se u velikoj meri oslanjale na alate za daljinsku komunikaciju i pre povećanja aranžmana na daljinu. Nije neuobičajeno da kancelarije koriste e-poštu za interne poruke ili da ostanu u kontaktu sa klijentima preko telefona.

Da biste komunicirali sa klijentima dok radite od kuće, možete iskoristiti mnoge kanale koje ste koristili u prošlosti, kao i neke nove. Srećom, postoji mnogo opcija kada su u pitanju napredne komunikacione platforme.

 

1.Održavajte videokonferencije preko Zoom-a

 

Zoom je u poslednje vreme doživeo značajan porast upotrebe. Ova aplikacija je dobila na popularnosti jer se ističe kada je reč o videokonferencijama.

Pomoću Zoom-a možete unapred zakazati razgovore s klijentima i pokrenuti ih iz svoje omiljene aplikacije za kalendar. Softver omogućava 'čekaonice' tako da se klijenti mogu pridružiti zakazanim pozivima pre nego što ih pokrenete. Takođe možete da odaberete pozive zaštićene lozinkom.

Zoom podrazumevano podržava do 100 učesnika po pozivu, tako da po potrebi možete dovesti ceo tim da se konsultuje. Ovom platformom je lako rukovati, čak i za klijente sa manje tehničkog znanja. Sve što trebate učiniti je poslati im link i oni se mogu pridružiti vašem pozivu jednim klikom.

Budući da je Zoom ovih dana toliko popularan, najverovatnije je da većina vaših klijenata već zna za to. To znači da možete potrošiti manje vremena na rešavanje problema i više vremena razgovarajući o detaljima projekta.

 

2. Stupite u kontakt pomoću Google Meet-a

Ako ste ranije koristili Hangouts, onda bi vam Meet izgledao poznato. Izgleda vrlo slično, samo sa dodatnim funkcijama. Od juna 2020. Hangouts će biti dostupsn samo za redovne Google korisničke naloge. Za sastanke sa klijentima moraćete da upotrebite Meet.

Uz Google Meet možete da održite pozive sa do 250 učesnika. Takođe vam omogućava deljenje ekrana, fokusiranje na određene učesnike i zakazivanje poziva unapred.

Google Meet funkcioniše podjednako dobro kao i Zoom za male sastanke sa klijentima. Njegova glavna prednost leži u integraciji sa Google ekosistemom.

Ako koristite G Suite alate za svoje poslovanje ili ako vaši klijenti preferiraju ove proizvode, verovatno ćete želeti da upotrebite Meet over Zoom. ManageWP se integriše i sa nekoliko Google servisa, uključujući Gmail, Drive i Analytics:

Ove integracije će poboljšati sinergiju sa Google Meet-om. Ovo biste mogli imati na umu ako upravljate sajtovima klijenta putem naše platforme.

 

3. Hostujte nizove poruka vašeg tima i klijenata uz pomoć Slack-a

 

Neki misle da je Slack alat samo za internu komunikaciju u timu. Ova aplikacija izvrsno ispunjava tu ulogu, ali takođe vam može pomoći da ostanete u kontaktu sa klijentima.

Komunikacija Slack-om uglavnom se bazira na tekstu. Možete da pišete na različitim kanalima, u zavisnosti od toga koga želite da kontaktirate i na kom projektu radite. Ako ga želite koristiti sa klijentima, moraćete da podesite pojedinačne radne prostore za svaki od njih.

Najveća prednost Slack-a jeu isto vreme i njegova glavna mana - klijentima dozvoljava stalni pristup do vas. Ovo može stvoriti osećaj da ste uvek na raspolaganju za odgovore.

Ovo je savršeno za klijente koji zahtevaju stalna mala ažuriranja. Možete ga koristiti za deljenje datoteka, obavestiti ih kada završite određene zadatke i još mnogo toga.

Korisnici ManageWP-a mogu da povežu svoje naloge sa Slack-om i konfigurišu obaveštenja i za određene kanale:

Na ovaj način lako možete da obavestite klijente o tome šta se dešava sa njihovim sajtovima, a ManageVP će vas obavestiti kada dobijete odgovor.

 

4. Sarađujte putem e-maila sa Front-om

Postoji razlog zašto toliko kancelarija koristi e-poštu kao svoj osnovni način komunikacije. To je lak i svestran sistem. Možete slati e-poruke kolegama, supervizorima ili klijentima, a sve to koristeći provajdera koga vi želite.

Pomoću Front-a dobijate klijent e-mail koji sadrži sve funkcije na koje ste navikli. Kako god, stvoren je za saradnju. Možete da delite i pojedinačne poštanske sandučiće, dodeljujete poruke e-pošte određenim ssaradnicima, pravite automatizovane radne tokove i još mnogo toga.

Međutim, Frontova najbolja karakteristika je ta što vam omogućava da označite saradnike kako biste mogli da razgovarate pored određenih e-mailova bez primaočevog znanja. To vam omogućava drastično smanjivanje internih diskusija, tako da možete brže donositi pametne odluke radeći za klijenta.

Na primer, recimo da vam klijent šalje pitanje mejlom, a ne znate odgovor. Možete označiti saradnika i zatražiti prave informacije koje će vam proslediti u odgovoru, a da ne morate da zabrinete klijenta da vas je uhvatio nespremne.

Ako vaši klijenti ne žele da se bave telekonferencijama i radije bi koristili mejl, Front vam može pomoći da ubrzate igru. Čak ćete dobiti pristup internoj analitici da biste mogli da pratite koliko vam treba da odgovorite klijentima.

 

5. Poboljšajte konferencijske pozive koristeći Join.me

Čak i u 2020. godini mnogi klijenti vole da vode sastanke telefonom. Svi imamo telefone, ali pozivi jedan na jedan mogu biti veoma ograničavajući.

Pomoću Join.me dobijate aplikaciju za video konferencije koja nudi većinu istih funkcija kao Zoom i Google Meet. Međutim, takođe omogućava učesnicima da se pridruže putem telefonskog poziva. Ovo je savršeno za klijente ili saradnike kojima nije prijatno da koriste video.

Join.me pruža besplatne neograničene glasovne pozive  putem Interneta (VoIP) u preko 40 zemalja. Sjajno je rešenje ako su vaši klijenti locirani u inostranstvu.

 

Kako započeti s novom komunikacijskom platformom

 

Većina platformi koje smo razmotrili čak i ne zahteva od korisnika preuzimanje bilo kakvog softvera. Međutim, ako ih koristite sa smartfona, možda ćete morati da instalirate njihove pojedinačne aplikacije.

Odnosno, priprema sa vase strane je lakši deo posla. Ono što je važno je da kontaktirate klijente kako biste se dogovorili o tome kako ćete komunicirati dok radite na daljinu.

Prost mejl ili telefonski poziv trebalo bi da obave posao. Evo šta treba da pitate klijenta da biste se uverili da ste se razumeli:

  • Da li postoji način komunikacije koji najviše volite?
  • Da li ste upoznati sa platformom X? (Zavisno od odabrane metode)
  • Da li želite da odmah zakažemo poziv da bismo razgovarali o vašem projektu?

 

Vaš početni cilj bi trebalo da bude saglasnost u vezi sa komunikacijskom metodom u  kojoj se oboje osjećate ugodno. Ako je vašim klijentima potrebna pomoć oko setovanja, pokušajte ih provesti kroz postupak.

Od tada sve ide lako. Međutim, zapamtite da to što se sastajete samo na daljinu ne znači da možete zanemariti najbolje prakse za komunikaciju sa klijentima.

 

Zaključak

 

Biti u kontaktu i zadovoljavati potrebe klijenata na daljinu ne mora biti složeno. U stvari, možda ćete shvatiti da ako niste ograničeni ličnim sastancima, postaje lakše da klijenti budu srećni i u toku.

Ako još ne koristite alat za daljinsko komuniciranje, razmislite o jednom od sledećeg:

 

  1. Zoom: Popularno i korisno sredstvo za videokonferencije.
  2. Google Meet: Videokonferencije za one koji se u velikoj meri oslanjaju na G Suite.
  3. Slack: Tekstualni kanali za razmenu poruka savršeni za svakodnevno ažuriranje.
  4. Front: Suradnja putem e-pošte za žongliranje timskih projekata i komunikaciju s klijentima.
  5. Join.me: Telekonferencije za međunarodne agencije.

 

Autor: Will Morris

Image credit: Pexels.

Redakcija

Ostavite vaš komentar

Back to top